Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o cookies
Základní pravidla spolupráce v Poradně pro gambling Kraje Vysočina (dále PPG)
Naše služby jsou poskytovány zdarma.
Terapeut se klientovi věnuje v předem vymezeném čase. Doba standardního setkání je 45 minut.
Pokud klient přijde pozdě, čas se o tuto dobu úměrně zkracuje, končí se v předem plánovaném čase. Pokud klient nepřijde do 20 minut po domluveném začátku setkání, terapeut již klienta nepřijme.
V případě, kdy se klient nemůže dostavit na domluvenou schůzku, je třeba se omluvit min. 24 hodin předem.
Pokud klient nedorazí na domluvené sezení a neomluví se minimálně 24 hodin předem, bude tato neúčast chápána jako nespolupráce. Za 2 neomluvené absence během 5 setkání může být klientovi ze strany terapeuta ukončena spolupráce a klient se může do služby znovu navrátit nejdříve po 6 měsících.
Pokud klient z nějakého důvodu nedojde na schůzku, může ho pracovník PPG zkontaktovat. Toto má klient právo kdykoli odmítnout.
Pokud by terapeut neposkytl v dohodnutém termínu dohodnutou péči (jiný, akutní případ; opomenutí), je pracovník povinen se v co nejkratším čase spojit s klientem a domluvit si náhradní termín.
Podmínkou efektivní spolupráce je abstinence klienta.
Pracovník má právo požádat klienta, aby se podrobil testu na přítomnost návykových látek. Klient test může odmítnout.
Klient nesmí vykazovat takové známky intoxikace, které by mu znemožňovaly produktivní komunikaci.
Práva klienta Poradny pro gambling Kraje Vysočina
Klient má právo:
na rovný přístup ke službám bez ohledu na pohlaví, věk, politické přesvědčení, náboženství, právní či společenské postavení, psychický či fyzický stav, socioekonomické možnosti a bez ohledu na typ užívané látky a způsob aplikace
na ohleduplnou odbornou péči prováděnou s porozuměním kvalifikovanými pracovníky
získat od pracovníka údaje potřebné k tomu, aby mohl před zahájením každého dalšího nového postupu zasvěceně rozhodnout, zda s ním souhlasí
na zachování důstojnosti, respektu, bezpečí, diskrétnosti
na ochranu před jakoukoli formou zneužívání
znát filosofii, pravidla a povinnosti v programu, poskytované služby
podat stížnost bez negativních důsledků pro svoji osobu
vědět o dokumentaci o sobě vedené a nahlížet do ní
na respektování svých rozhodnutí pracovníky
na zprostředkování odborné péče a právo nabízenou péči odmítnout
na podílení se na chodu služby přinášením podnětů a připomínek
na svobodné ukončení využívání služeb
Ukončení spolupráce (důvody a lhůty)
Kontrakt může být ukončen:
klientem z jakéhokoli důvodu,
naplněním cíle spolupráce,
uplynutím doby, na kterou byl kontrakt uzavřen,
nouzovými a havarijními situacemi na straně poskytovatele služby znemožňujícími poskytování služby (nedostatek financí, personálu…)
Pokud chce klient ukončit spolupráci na vlastní žádost, tak je vhodné péči ukončovat alespoň měsíc. V indikovaných případech (pokud je to vhodné, potřebné a klient má zájem) je zajišťována návaznost odborné péče včetně vystavení zprávy o průběhu a ukončení péče. Postup bude volen dle individuálních možností.
Pracovník může ukončit péči, pokud:
a) je klient předán do jiné péče anebo pominou důvody pro poskytování služeb
b) klient závažným způsobem omezuje práva ostatních klientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální postup, nebo se neřídí vnitřními pravidly, klient je agresivní, užívá v prostoru poradny návykové látky, klient se nedostavuje na domluvená setkání).
c) přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování služeb
U důvodů b) a c) může dojít k přerušení či ukončení poskytování služeb, a to na dobu až 6 měsíců.
Kontrakt (smlouva o poskytování služeb) automaticky zaniká ½ roku po posledním kontaktu.