Jak pracujeme

Základní pravidla spolupráce v Poradně pro gambling Kraje Vysočina (dále PPG)

  • Naše služby jsou poskytovány zdarma.
  • Pracovník se klientovi věnuje v předem vymezeném čase, kdy doba standardního setkání je 45 minut. 
  • Pokud klient přijde pozdě, avšak do 20 minut od zahájení setkání, čas se o tuto dobu úměrně zkracuje a končí se v předem plánovaném čase. Pokud klient přijde déle než 20 minut po domluveném začátku setkání, pracovník již klienta nepřijme. 
  • Když se klient nemůže dostavit na domluvenou schůzku, je třeba, aby se omluvil min. 24 hodin předem. Pokud tak neučiní, může ho pracovník PPG zkontaktovat. Toto má klient právo kdykoli odmítnout. Omluva, která je podána v kratší době než 24 hodin před setkáním, je akceptována pouze v závažných důvodech (nemoc klienta či rodinného příslušníka, změna v pracovním nasazení apod., dle subjektivního zhodnocení pracovníkem). 
  • Pokud klient 3x po sobě nedorazí na domluvené setkání bez předchozí omluvy, bude spolupráce ukončena na dobu 6 měsíců. 
  • Pokud by pracovník nemohl službu poskytnout v dohodnutém termínu (jiný, akutní případ, opomenutí), je pracovník povinen se v co nejkratším čase spojit s klientem a domluvit si náhradní termín. 
  • Je třeba, aby klient aktivně spolupracoval, pokud tak nečiní (časté absence apod.), je možné spolupráci s ním ukončit.  
  • Podmínkou efektivní spolupráce je abstinence klienta.  
  • Klient nesmí vykazovat takové známky intoxikace, které by mu znemožňovaly produktivní komunikaci, v opačném případě ho pracovník nepřijme.  Pokud by klient přišel 3x ve stavu akutní intoxikace, kdy by nebylo možné s ním spolupracovat, je spolupráce s PPG ukončena na dobu 6 měsíců.  
  • Klient se vyvaruje verbální i fyzické agresi a sexuálnímu obtěžování. V opačném případě je s ním spolupráce okamžitě ukončena na dobu 6 měsíců. 
  • Kontrakt (smlouva o poskytování služeb) automaticky zaniká půl roku po posledním kontaktu. 

Práva klienta Poradny pro gambling Kraje Vysočina

Klient má právo:

  • Na rovný přístup ke službám bez ohledu na pohlaví, věk, politické přesvědčení, náboženství, právní či společenské postavení, psychický či fyzický stav, socioekonomické možnosti,  
  • na ohleduplnou odbornou péči prováděnou s porozuměním a kvalifikovanými pracovníky, 
  • získat od pracovníka potřebné informace o postupech spolupráce, aby se mohl rozhodnout, zda s nimi souhlasí, 
  • na zachování důstojnosti, respektu, bezpečí, diskrétnosti, 
  • na ochranu před jakoukoli formou zneužívání, 
  • znát filozofii, pravidla a povinnosti v programu, 
  • na poskytované služby podat stížnost bez negativních důsledků pro svoji osobu,
  •  
  • vědět o způsobu vedení dokumentace a možnosti do ní nahlížet, 
  • na respektování svých rozhodnutí pracovníky, 
  • na zprostředkování odborné péče a právo nabízenou péči odmítnout, 
  • podílet se na chodu služby přinášením podnětů a připomínek, 
  • na svobodné ukončení využívání služby. 

Ukončení spolupráce (důvody a lhůty)

Kontrakt může být ukončen:

  • klientem z jakéhokoli důvodu,
  • naplněním cíle spolupráce,
  • uplynutím doby, na kterou byl kontrakt uzavřen,
  • nouzovými a havarijními situacemi na straně poskytovatele služby znemožňujícími poskytování služby (nedostatek financí, personálu…)
  • Pokud chce klient ukončit spolupráci na vlastní žádost, tak je vhodné péči ukončovat alespoň měsíc. V indikovaných případech (pokud je to vhodné, potřebné a klient má zájem) je zajišťována návaznost odborné péče včetně vystavení zprávy o průběhu a ukončení péče. Postup bude volen dle individuálních možností.
  • Pracovník může ukončit péči, pokud:
  • a) je klient předán do jiné péče anebo pominou důvody pro poskytování služeb
  • b) klient závažným způsobem omezuje práva ostatních klientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální postup, nebo se neřídí vnitřními pravidly, klient je agresivní, užívá v prostoru poradny návykové látky, klient se nedostavuje na domluvená setkání).
  • c) přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování služeb
  • U důvodů b) a c) může dojít k přerušení či ukončení poskytování služeb, a to na dobu až 6 měsíců.
  • Kontrakt (smlouva o poskytování služeb) automaticky zaniká ½ roku po posledním kontaktu.


  • Třebíč
  • budova Komerční banky, Martinské náměstí 143/8
  • Mgr. Michaela Vodová
  • +420 733 520 178
  • michaela.vodova@kolping.cz
  • Havlíčkův Brod
  • Rolnický dům, 4. patro, Nádražní 397
  • Mgr. Hana Komárková
  • +420 601 112 379
  • hana.komarkova@kolping.cz

Provozovateli jsou Kolpingovo dílo České republiky z.s.; Diecézní charita Brno, Oblastní charita Jihlava; Diecézní charita Brno

GDPR


Žďár nad Sázavou: Mgr. Anna Buchtíková, 602 288 420, anna.buchtikova@kolping.cz
Jihlava: Bc. Martina Věžníková, 739 354 990, martina.veznikova@kolping.cz
Třebíč: Mgr. Michaela Vodová, 733 520 178, michaela.vodova@kolping.cz
Havlíčkův Brod: Mgr. Hana Komárková, 601 112 379, hana.komarkova@kolping.cz
Bystřice nad Pernštejnem: Mgr. Anna Buchtíková, 602 288 420, anna.buchtikova@kolping.cz
Koordinátor vzniku Poradny: Josef Soukal, 608 816 721, josef.soukal@kolping.cz
Podporují nás: